Нагрівачі картера компресора
При зупинці кондиціонера, тиск в холодильному контурі з часом вирівнюється і приймає певне значення, залежне від температури зовнішнього повітря і температури усередині приміщення, в якому встановлений внутрішній блок.
Припустимо, що температура зовнішнього повітря становить-20°С, а температура приміщення, в якому встановлений внутрішній блок, дорівнює 20°З, і тиск в холодильному контурі вирівнялося до 4,0 бар. При такому тиску фреон, що знаходиться у випарнику, перейде в стан перегрітої пари, а фреон, який знаходиться у зовнішньому блоці, виявиться в стан переохолодженої рідини.
Следовательно, при одном и том же давлении фреон может находиться в разных агрегатных состояниях — в виде перегретого пара и переохлажденной жидкости. Из этого можно сделать вывод, что в наружном блоке, конденсаторе и компрессоре начнет конденсироваться фреон. Так как плотность фреона при таком давлении выше, чем плотность масла, находящегося в картере компрессора, то фреон будет находиться в самой нижней точке картера компрессора, откуда во время пуска компрессора забирается масло для подачи во все трущиеся части. Фреон сконденсируется у всмоктувальній магістралі компресора і в камері стиску, і при пуску компресора може статися гідравлічний удар.
Щоб уникнути цього, необхідний підігрів картера компресора. Потужність нагрівача повинна знаходитися в межах 25-50 Вт (розкид потужності залежить від розмірів компресора). Як правило, в такій ситуації застосовуються нагрівачі стрічкового типу, встановлювані на 2-3 см вище нижньої точки компресора.
Нагреватели бывают со встроенным термостатом, который отключает нагреватель при температуре примерно 20°С и включает его при снижении температуры до 10°С, или же изготовленные на базе термостатированного кабеля, у которого максимальная температура нагрева 65°С. Подключаются эти нагреватели таким образом, чтобы питание на них подавалось постоянно.
Не следует забывать и про подогрев дренажа.
При работе кондиционера практически постоянно образуется конденсат, который нужно отводить. Для этого обустраивают слив или в канализацию, или на улицу, в последнем случае иногда применяется дренажная помпа.
Природно, що при роботі кондиціонера в зимовий час року вода в зовнішній дренажної магістралі буде замерзати і створювати загрозу всьому кондиціонеру. Тут застосовуються аналогічні стрічкові нагрівачі, які обігрівають всю дренажну магістраль.