Пускове Реле РТК-2 (Атлант)
Мотор – компресори працюють при недостатньому охолодженні і потребують захисту від перегріву, який можливий при підвищенні температури або підвищенні сили струму через перевантаження. Ізоляція обмоток двигуна при перегріві руйнується і двигун виходить з ладу. Щоб уникнути цього необхідно вимкнути двигун.В умовах безперервної роботи холодильника захист обмоток двигуна від перегріву можлива тільки з встановленням автоматики реагує на нагрів. З цією метою застосовуються захисні реле.
Є струмові і токово-теплові захисні реле.Струмові реле реагують на температуру обмотки, яка підвищується при підвищенні сили струму в ланцюзі обмотки.Токово-теплові реле спрацьовують також на нагрівання обмоток від зовнішнього тепла.На зміну температури в захисному реле реагує біметалева пластинка, складається з двох зварених металів з різними коефіцієнтами розширення.При нагріванні один з металів подовжується більше другого і пластинка вигинається, замикаючи або розмикаючи контакт.
Для нагріву пластинки застосовуються два способи:
1) прямий – платівка нагрівається струмом; 2) непрямий – платівка нагрівається теплом від розташованого поруч нагрівального елемента (спіраль).
Пускові реле
Для включення – відключення пускової обмотки, а значить і холодильника, застосовуються електромагнітні пускові струмові реле.Реле складається з соленоидной котушки, якорі і пари контактів (нормальноразомкнутых). Один контакт рухливий, інший – нерухомий. Котушка включена послідовно з робочою обмоткою. Кінець пускової обмотки підведений до нерухомого контакту. При включенні в мережу робочої обмотки по соленоидной котушці реле йде струм короткого замикання (ротор не обертається). Під дією великого струму якір реле притягується і замикає рухомий і нерухомий контакти. При цьому пускова обмотка вмикається в мережу паралельно робочої. Ротор починає обертатися. См. Холодильний агрегат. При розгоні ротора, струм в котушці реле і робочій обмотці зменшиться. Якір, за частку секунди, повернеться в нормальне положення (розімкне контакти) і відключить пускову обмотку до наступного циклу. Робоча обмотка при цьому залишається включеною - компресор працює.
Пускозахистні реле
Пусковий і захисне реле послідовно включені в робочу обмотку двигуна. Зазвичай вони суміщені в одному корпусі. Пускозахистні реле різні по влаштуванню і габаритами, робочими характеристиками, залежно від електродвигунів, для яких призначені, але принцип дії у всіх однаковий.
Робота реле пускозащитного
При включенні холодильника в мережу, по робочій обмотці двигуна, котушці пускового реле і ланцюг захисного реле (вона знаходиться в замкнутому стані) - проходить великий струм короткого замикання (при цьому ротор не обертається). В результаті, якір пускового реле втягується в соленоидную котушку і замикає контакти, включаючи при цьому пускову обмотку. Ротор починає розганятися. Внаслідок розгону, струм в ланцюзі знижується. Якір реле своєю масою опускається і розмикає контакти. Пускова обмотка відключається. Мотор продовжує обертатися з включеною робочої і відключеній пусковою обмоткою. У той же час, при включенні холодильника в мережу, через біметалічну пластину і нагрівальний елемент захисного реле проходить струм короткого замикання. При запуску двигуна і нормальному розгоні ротора пластина не нагрівається до такої міри, щоб її вигин розімкнув контакти. Ланцюг залишається замкнутою. Двигун працює.У разі, якщо струм підвищиться, пластина нагріється до ступеня вигину, контакти розімкнуться і двигун відключиться від мережі.
Підключення пуско-захисного реле до компресора через прохідні контакти
У побутових холодильниках застосовуються пускозахистні реле типу РТП, РТК-Х, РТК, РТК, ПЗР, РП, Р-3, Р-4 та інші.Їх багато, але принцип їх дії однаковий. Вони відрізняються струмовими характеристиками і способом кріплення на рамі або на корпусі компресора.Установка пускозащитного реле, навіть погано для навченого холодильщика, труднощів не представляє.
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | Whicepart |
Вид запчастини | Реле |
Стан | Новий |
- Ціна: 249 ₴